Ben je opzoek naar een personal trainer in Maarssen en omstreken, dan ben je hier aan het goede adres.

Gezondheid en fitheid zit niet in een pilletje, een fitnessapparaat, een eiwitshake, een halterstang of een quick fix. Gezondheid en fitheid zit in je lichaam en de enige manier om dat eruit te krijgen is voldoende en goed bewegen en goede voeding aan je lichaam geven. 


Op deze site vind je 3 verschillende personal training pakketten: Houdingcorrectie/blessurepreventie, gezondheid/gewichtscontrole en sportspecifieke ondersteuning. Klik op het pakket voor meer informatie en tarieven.


Dus wil jij trainen wanneer het jou uitkomt, op een mooie locatie buiten of bij jouw thuis en onder begeleiding van een gespecialiseerde personal trainer.

Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvende intake, meer informatie of een gratis proeftraining


Sponsor ride


Vanaf 1 juni ga ik virtueel de ronde van Nederland rijden. Dit betekent dat ik 1000 km ga fietsen verdeeld over verschillende ritten, allemaal voor 31 juli, de kilometer registreer via Strava (een gpsroute-app) en vervolgens upload op de HeldenRide site om te zien hoever ik in de ronde gevorderd ben.
Dit om mezelf sportief uit te dagen en daarnaast geld in te zamelen voor onze helden in de zorg.

Doe jij mee?
Doneer door op het logo hiernaast te klikken. Je wordt dan doorgelinkt naar de donatiepagina waar je jouw bedrag kan invullen.



(De Virtual Helden Ride steunt de Stichting Zorg na Werk in Coronazorg (ZWIC). Het Steunfonds voor Zorgverleners met Corona. Open na je inschrijving voor deelname een online donatiepagina, zodat familie en vrienden kunnen zien hoeveel kilometers je al hebt afgelegd. Laat hen je steunen door te doneren. Donaties gaan 100% naar ZWIC.

Corona raakt iedereen en zorgverleners in het bijzonder. Zij staan vooraan en blijven, ondanks de toenemende werkdruk, uitputtende hulpmiddelen en blootstelling aan COVID-19, overeind om patiënten te redden. Zij verdienen onze steun, meer dan een applaus. Zij zorgen voor ons, laat Nederland zorgen voor hen die in de strijd tegen Corona zijn getroffen. Met financiële steun aan hen of hun familieleden in nood. Doneer nu aan onze Helden in de Zorg!

Minister de Jonge heeft aangekondigd dat de regering het steunfonds zal verdubbelen tot een maximum van € 10 miljoen.)



Wat kun je verwachten?

Wanneer je op deze pagina een intake aanvraagt of via de mail of het telefoonnummer onder aan de site contact opneemt wordt er in overleg een gratis en vrijblijvend intakegesprek ingepland. Tijdens deze intake worden de doelen besproken, beperkingen in kaart gebracht en eventuele vragen over het traject beantwoord. Is het vertrouwen er, dan kan de eerste training worden ingepland en kan de reis naar jouw doel beginnen! Benieuwd hoe de pakketten zijn ingedeeld? Lees hier verder.

 

Meten is weten?

Misschien mis je bij de werkwijze een stukje meten en wegen. Met meten en wegen weet je immers of je al dichter bij je doel bent, maar meten hoeft niet altijd met een weegschaal of een stopwatch in de hand. Meten is net zo goed trainen. Alles wat je tijdens de training doet kan een maatstaf zijn voor wat je vorderingen zijn. Zo kan er op elk moment in de training aanpassingen gedaan worden, mocht dat nodig zijn, om nog beter, stabieler, krachtiger, sneller of explosiever uit de training te komen. En wat betreft wegen is er geen eerlijkere meting dan je eigen broeksriem.

Dat wegen niet altijd een voordeel hoeft te zijn lees je hier verder.

 

Progressive overload. (Meer doen dan je lichaam al gewend is)

Tijdens trainingen is het belangrijk om je spieren en zenuwen te triggeren. Hierdoor gaan ze adapteren naar de “nieuwe” situatie en op die manier wordt je steeds beter. Dit betekent niet dat je altijd maar meer gewicht moet gebruiken of elke training helemaal kapot moet gaan. Integendeel, alleen als je echt sterk wil worden heb je steeds meer gewicht nodig (mits je basis stevig genoeg is). Ook hoef je niet helemaal kapot te gaan, stabiliteit trainen lijkt vaak van een afstandje niet heel intensief, maar wanneer je de oefeningen goed uitvoert is hier zeker wel een overload in je spier- en zenuwstelsel aanwezig en dat ga je ook zeker voelen. De pakketten bij PT Outside zijn zo opgebouwd dat er een natuurlijke overload in de weken aanwezig is. Tijdens de oefeningen in die weken wordt er steeds gekeken welk niveau haalbaar is. Hierdoor train je niet te licht, maar zeker ook niet te zwaar.



Kernwaarden PT Outside:

Gerelateerde afbeelding

Niet alleen beweging overbrengen tijdens de training, maar vooral ook de kennis en onderbouwing. Trainen is net zo goed leren als bewegen en zeker als je na je pakket zelf door pakt.  

Gerelateerde afbeelding 

Focus op wat jij nodig hebt. Zwakke kanten laten we vaak links liggen met de gedachte dat het toch niet lukt. Daarom zoeken we samen naar oplossingen en mogelijkheden om te verbeteren. Je bent nou eenmaal zo sterk als je zwakte schakel. Verbaas jezelf en doe wat je misschien nooit voor mogelijk had gehouden.

Gerelateerde afbeelding 

Samenwerking is belangrijk. In mijn beleving moet trainen en bewegen namelijk ook vooral leuk zijn. Maar wat ik leuk vind hoef jij niet leuk te vinden en andersom. Daarom is input en feedback van de sporter altijd heel welkom.

Gerelateerde afbeelding 

Eerlijke trainingen, geen onzin, geen praatjes, geen onbewezen middeltjes. Je wordt niet gek gemaakt met supplementen en beloftes die misschien hooguit kortstondig een uitwerking hebben. In plaats daarvan leer je hoe jouw lichaam echt werkt en zo leer je jouw lichaam te gebruiken voor wat deze het liefste doet, bewegen. Niet alleen je spieren zorgen voor beweging, maar ook je zenuwstelsel en hersenen zijn hiervoor heel belangrijk.

Gerelateerde afbeelding 

Je zenuwstelsel heeft ongeveer 4 weken nodig om een coördinatieve oefening aan te leren en een mens heeft gemiddeld 12 weken de tijd nodig om een nieuwe gewoonte aan te leren. Zowel fysiek als cognitief ben je dus na 12 weken klaar om op eigen benen te staan.
Change your mind, not only your body.